Balenciaga har alltså bestämt sig för att göra brand ambassadors till fan merch? För det första, det betyder att vi officiellt har gått in i en era där kändisar nu är sina egna boybands. Isabelle Huppert är basically 2025 års Harry Styles
Hennes t-shirt har en ”väldigt destroyed och worn appearance”, alltså, hur mycket *distressed* ska en tröja vara innan den bara blir en disktrasa?
Sen ser jag Kim Kardashians t-shirt. Hennes merch måste ju vara den enda tröjan i världen som kommer med en inbyggd kontur-palett och ett NDAvtal. Tar du på dig den, så får du inte prata om vad du såg i Balenciagas provrum.
Men låt oss vara ärliga, det här är inte bara kläder, det är en social experiment. Det är Balenciaga som testar hur långt vi är villiga att gå för att klä oss som folk som redan bär deras kläder gratis. Det är som att betala för att vara statist i någons film. ”Hej, jag är en casual Isabelle Huppert idag!” Ingen i världen har någonsin sagt det. Tills nu.
Och den sista grejen, de säljs i selected Balenciaga stores. Så de bestämmer alltså vem som får vara tillräckligt worthy för att köpa en t-shirt med en skådespelare på? Det är nästa nivå av exklusivitet. Förr i tiden fick man en t-shirt gratis om man gick på en konsert. Nu måste du boka ett möte med din bankman.
Så vad är nästa steg? Gucci släpper en serie hoodies med kändisarnas elräkningar på? Louis Vuitton gör sneakers inspirerade av Timothée Chalamets handstil?






Lämna ett svar